OPONA CONTINENTAL CROSS KING 27,5X2,20 CZARNA DRUT

OPONA CONTINENTAL CROSS KING 27,5X2,20 CZARNA DRUT-10877
  • nowość
Dostępność: brak towaru - pytaj o dostepność
Cena: 79,00 zł 79.00
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: CONTINENTAL
Kod produktu: OP421

Opis

OPONA CONTINENTAL CROSS KING 27,5X2,20 CZARNA DRUT

Cross King - Królewski w każdym wydaniu!

 

Cross King to to bezkonkurencyjna opona wśród tzw. all-rounder'ów, czyli opon na każde trudne warunki.

Wszechstronny i zaokrąglony profil dostosuję się do każdego terenu.

Odznacza się perfekcyjnym trzymaniem na zakrętach.

Ponadto oferuje bardzo dobrą przyczepność przy dość niskim oporze toczenia, a specjalny profil wspomaga samoczyszczenie.

To wszystko czyni z niej doskonałą oponę do zawodów.

Wysokiej jakości unikalna mieszanka PureGrip Compound oraz trójwarstwowa osnowa zapewni wysoką trwałość.

W oponie zastosowano wzmocnione ścianki, które poprawiają ochronę antyprzebiciowa.

Producent sugeruje założyć oponę na obręcz 21C-25C.


Parametry:

 

Rozmiar: 27.5"x2.2"

Etrto: 584-55

Typ: drutówka
Pasek odblaskowy: NIE

Maksymalne ciśnienie powietrza: 4,0 bar (58 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI

Nr katalogowy produktu: 0150405

Średnia waga: ~ 750 g

 

 

PureGrip Compound

 

conti_pure_gpri_logo.jpg

Ta technologia stworzona na bazie mieszanki krzemionkowej oryginalnie była przeznaczona na rynek wyczynowy, jednak po intensywnych pracach w dziale badań Continental i rozwoju w fabryce w Korbach opracowano zaawansowaną nową mieszankę z wybitnymi właściwościami łączącymi przyczepność i zdolność jazdy w trudnym terenie. Ta nowa mieszanka gumy, której nadano jasną nazwę „PureGrip” (z ang. czysta przyczepność) stoi tuż poniżej BlackChili Compound i wykorzystywana jest w wyczynowych produktach zarówno w sektorze rowerów szosowych, jak i górskich. Mieszanka ta gwarantuje świetną przyczepność, ale jest także trwała i bardzo wytrzymała, ma wszystkie charakterystyczne cechy opon Continental.

 

Conti_shield.jpg

Continental Shield Wall System

Łączy w sobie połączenie wysokiej ochrony przed przebiciem i niskiego oporu toczenia z niską masa opony.

Jest to możliwe dzięki dodatkowej warstwie ochronnej, która składa się z drobno tkanego materiału krzyżowego

 

e25.jpg

Opona dedykowana do użycia w rowerach elektrycznych.

 

 

Dopasowanie rozmiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja Techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firma Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten rodzaj obręczy pewniej utrzymuje oponę, szczególnie przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. haczyk) oraz średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość między zakrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

continental_wymiarowanie_ob.jpg    conti_tabela_rozmiarow.jpg 

 

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, trwałość i opór toczenia roweru. Opona może działać prawidłowo tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, również przeznaczenie opony jest tu istotne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, zwiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się również małe pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, że opona jest bardzo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku stosowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

 

 

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, koniecznej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana podczas stworzenia serii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, możliwe są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.

 

 

Co to jest TPI? Konstrukcja osnowy – budowa głównego oplotu.

 

conti_TPI.jpg

Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Konstrukcja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wykonane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon dobrze łączy się z kauczukiem i wykazuje dobrą odporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o specyficznych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Bardzo drobny splot tkaniny sprawia, że opona jest elastyczna i chroni osnowę przed przebiciem. Luźny splot tkaniny to większa odporność na przecięcie i większa wytrzymałość opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i zwiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia stosowane są różne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, stosowany w rodzinie opon Plus, a także tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i rodzaj ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z dodatkową ochroną Vectran™ Breaker.

 

Budowa opony:

Drutowana

Pasek odblaskowy:

nie

Przeznaczenie opon:

All Terrain

Średnica (ETRTO):

584


Gwarancja 24 miesiące

Wystawiamy paragon lub na życzenie fakturę.



Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl